Keresés
Kapcsolat, regisztráció
Kapcsolódó kötetek:

Vissza a gyökerekhez, Herbert Renz-Polster

Fókuszban az erõsségek, Lea Waters

Hogyan legyek boldog veled?, Karin Wagenaar

Gyermekünk érzelmeinek sűrűjébenIsabelle Filliozat

Gyermekünk érzelmeinek sűrűjében

 

Hogyan fejtsük meg szavai, nevetése, sírása jelentését?



3500 Ft
2800 Ft (-20%)

 

 

2018,
ISBN 978 615 5786 04 4
280 oldal, 14x20 cm, puhafedeles, ragasztott

„A gyermek egy személy, azaz önálló emberi lény. Az érzelmek pedig az egyén szerves részét képezik, azt fejezik ki, hogy él. Ha képesek vagyunk meghallgatni, mit érez a gyermekünk, és tiszteletben is tartjuk azt, akkor őt magát hallgatjuk meg és tiszteljük. A szülők gyakran tehetetlenek gyermekük heves érzelmeivel szemben, ezért le akarják őt csillapítani. El akarják hallgattatni, ha kiabál, azt akarják, hogy ne sírjon, ne fejezze ki az érzéseit. Márpedig az érzelmeknek értelmük, céljuk, sőt gyógyító erejük van. Az érzelmi kitörések segítségével tudunk megszabadulni fájdalmas tapasztalataink érzelmi következményeitől.”

„Társadalmunkban, és még inkább majd a gyermekeinkében, csak az lehet sikeres, aki bízik önmagában, önálló, és könnyen teremt kapcsolatot. Manapság a kommunikációs készségek és az érzelemkezelés legalább annyira fontosak, mint a tárgyi tudás. Ahhoz, hogy magánéletünkben és szakmánkban is fejlődjünk, az érzelmi intelligencia fontosabb, mint valaha. Már nem elég, ha a gyermekünk intellektusát erősítjük, foglalkoznunk kell az érzelmi intelligenciájával is. Ráadásul a tanulási zavarok többségének hátterében érzelmi blokkok állnak.”

Részletek az előszóból

 

Részlet a könyvből

 

Cikk a könyvről a Gyökerek és Szárnyak blogon

 

Tartalomjegyzék

Köszönetnyilvánítás
Előszó

I. rész
Lehetséges fejleszteni gyermekünk érzelmi intelligenciáját?

1. A szív intelligenciája
2. Bízzon saját magában!

II. rész
Hét kérdés, melyek segítségével (majdnem) minden helyzetre megtalálhatjuk a megoldást

1. Mit élt át?
2. Mit akar mondani?
3. Mit szeretnék üzenni neki?
4. Miért mondom ezt?
5. Nincsenek összeütközésben a szükségleteink?
6. Mi a legfontosabb számomra?
7. Mi a célom?
8. A hét kérdés, melyekre mindig emlékeznünk kell

III. rész
Az élet: mozgás

1. Ki vagyok? Egy érző lélek
2. „Tehát akkor mindent rájuk kell hagynunk?”
3. „Nem értem”
4. Az érzelmi elfojtás
5. Tartalmazni anélkül, hogy elnyomnánk
6. „Megőrjít az örökös nyavalygásával!”

IV. rész
Félelem

1. Oda kell figyelnünk gyermekünk félelmeire?
2. A leggyakoribb félelmeink
3. Legyőzni a félelmeinket
4. A lámpaláz
5. Félős?

V. rész
A harag a személyiség kialakulását szolgálja

1. A harag egészséges reakció
2. Fejtsük meg, mire van szüksége!
3. Fiziológiai reakció, melyet támogatni kell
4. Amikor a szülők dühösek
5. Néhány ötlet ahhoz, hogyan ne legyen agresszív, amikor legszívesebben ütne
6. Kolerikus?

VI. rész
Öröm

1. Lehet-e tanítani az életörömöt?
2. Szeretet
3. Játék, kiabálás, nevetés
4. Az öröm támogatása

VII. rész
Szomorúság

1. A könnyek meghatók
2. Nosztalgia
3. Hogyan támogassuk a szomorú gyermeket?

VIII. rész
Depresszió

1. Mik a jelei?
2. Az iskolai kudarc is tünet
3. Depressziós?

IX. rész
Az élet nem egy hosszú, nyugodt folyó

1. Meg kell keményednünk ahhoz, hogy leküzdjük a nehézségeket?
2. Elválás/szeparáció
3. A kistestvér érkezése
4. Viszály a szülők közt
5. A válás
6. Baleset, betegség, fájdalom

X. rész
Néhány ötlet ahhoz, hogyan éljen boldogabban a gyermekeivel

1. Legyen boldog!
2. Meghallgatni
3. Kommunikáljon a testével, a szívével, a fejével és közvetlenül szemtől szemben is!
4. Legyen boldog attól, hogy szülő lehet!

Utószó
Bibliográfia

 

×

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás

×